loading...
پاتوق تفریحی وسرگرمی ::پارسی فان::
حسن بازدید : 25 شنبه 29 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

خانواده، ثروت من است

نمی‌دانم، چرا وقتی برای مصاحبه با شهنام شهابی تماس گرفتم، منتظر برخوردی متناسب با نقش‌هایش بودم كه تاكنون ایفا كرده بود، اما باور نمی‌كنید كه رفتار و كلام او به قدری با آنچه در ذهن من بود، تفاوت داشت، كه نتوانستم این موضوع را با خودش مطرح نكنم. او هم این مسئله را تایید و از خجالتی بودنش بسیار صحبت كرد.

اما بدانید پاسخ‌هایی كه او به سوالاتم می‌داد، سبب حیرت من شده بود، چون تاكنون، چنین جواب‌هایی را از هیچ كدام از اشخاص فعال در این عرصه نشنیده بودم. به خصوص راهنمایی او برای حضور جوانان در عرصه سینما و بازیگری.

تنها ثروت من

من فرزند آخر خانواده هستم و دو خواهر و یك برادر دیگر هم دارم. همچنین یك شوهر خواهر و یك خواهرزاده به نام دل آرام. پدرم دندان‌پزشك و مادرم خانه‌دار هستند. هیچ یك از اعضای خانواده‌ام در عرصه سینما فعالیت نداشته‌اند. برادرم در رشته كامپیوتر تحصیل كرده و یكی از خواهرانم، كارشناس ارشد زبان است و دیگری مهندس صنایع می‌باشد. تا به امروز بهترین منتقدانم این عزیزان بودند كه عاشق همه آنها می‌باشم و در این دنیا به تنها ثروتی كه بسیار می‌بالم همین خانواده خوب است.

«شهنام شهابی» در ادامه این چنین می‌گوید: در زمان ورودم به این عرصه تشویق‌های همین خانواده خوب بود كه من را به سوی علاقه‌ام سوق داد. اما هنگامی كه به همراه من سر فیلمبرداری می‌آیند، از خجالت فراوان نمی‌توانم جلوی آنها به خصوص پدر و مادرم بازی كنم! در پایان این بحث می‌خواهم بگویم، احترام بین اعضای خانواده به خوبی رعایت می‌شود.

شعر می‌گویم

آنچه كه آرامش درونی من را فراهم می‌كند، فعالیت‌های هنری است. مثلا زمان‌هایی كه دلم گرفته، موسیقی گوش می‌دهم و یا شعر می‌سرایم و گاهی هم برای بهتر شدن این حال، با ماشین، دوری در اتوبان‌های شهر تهران می‌زنم!

پارتی من، خدا

در همه كشورها و در همه عرصه‌ها، مافیا و باندبازی نقش اساسی را ایفا می‌كند، این مشكل در بازیگری هم وجود دارد و چنین افرادی ضربه‌های شدیدی به فیلم‌ها و استعدادها زده‌اند. اما با وجود این شرایط دشوار، هیچ وقت امیدم را از دست نداده‌ام و به خداوند و حمایت او اطمینان فراوان دارم.

آلبوم موسیقی

فعالیت در عرصه بازیگری به ندرت اجازه حضور در عرصه‌های دیگر را می‌دهد. چون بازی در یك فیلم، وقت زیادی را از من می‌گیرد كه باعث می‌شود، تمركزی در زمینه‌های دیگر نداشته باشم. همین مشغله فراوان هم باعث شد تا آلبوم موسیقی‌ كه قرار بود، عید فطر روانه بازار شود، به تاخیر بیفتد...

فعالیت در پشت صحنه

به جوان‌های علاقه‌مند به بازیگری توصیه می‌كنم، آموزشگاه‌های بازیگری را انتخاب كنند كه استادان برجسته در آنها به تدریس می‌پردازند و صرفا مطرح بودن آن اشخاص برای آنها مهم نباشد و پس از گذراندن دوره‌های بازیگری، در پشت صحنه فیلم و سریال مشغول به كار شوند تا تجربه و ارتباط بیشتری پیدا كنند. سپس وارد عرصه بازیگری شوند.

اگر زمان به عقب برگردد

همیشه هر شخصی در زندگی اشتباهاتی را مرتكب می‌شود، كه من این اشتباه را در انتخاب رشته‌ام كردم و با توجه به این‌كه گرافیك و معماری هم در دانشگاه پذیرفته شده بودم، ادبیات نمایشی را انتخاب كردم. چون بر این باور بودم كه خواندن این رشته به من درك بهتری از فیلمنامه و نقش‌های پیشنهادی می‌دهد، اما این مسئله با رفتن من به دانشگاه و انتخاب این رشته، میسر نشد و صددرصد، اگر زمان به عقب برگردد، رشته دیگری را انتخاب خواهم كرد.

علیرضا افخمی

در زمان پخش سریال تاوان مدیریت فیلم و سریال شبكه 3، بازی من را با دقت تماشا كرده بودند و ایشان من را برای بازی در سریال پنج كیلومتر تا بهشت به آقای افخمی معرفی كردند. این موضوع باعث خوشحالی من شد كه هنوز افرادی هستند كه به كارها و بازی‌ها عمیق توجه می‌كنند و سبب رشد استعدادها می‌شوند.

شهابی ادامه می‌دهد: من هم با تمام وجود، بازی در این سریال را پذیرفتم، چون كار با آقای افخمی، از آرزوهای دیرینه من بود كه با بازی در این سریال محقق شد. ایشان كاملا به جوانب كار اشراف دارند و بسیار تخصصی در این زمینه فعالیت می‌كنند.

كودك فیلمساز

مبلغی را كه در دوران كودكی به عنوان دست مزد بازی در فیلم دریافت می‌كردم با پشتیبانی خانواده، فیلم كوتاه می‌ساختم. هر چند مانند هم سن و سال‌های خودم، به خیلی وسایل علاقه داشتم، و این كه آنها را بخرم، اما ترجیح می‌دادم با آن مبلغ كم فیلم بسازم. هنوز هم این علاقه به فیلمسازی در وجودم هست و اكنون منتظر فراهم شدن شرایط مناسب می‌باشم، تا با در دست داشتن متنی با كیفیت، اولین فیلم بلند خود را در هر ژانری بسازم. فقط می‌خواهم در آن فیلم احترام به مخاطب جریان داشته باشد. زیرا دیدگاه و ذهنیت مخاطب، نسبت به فیلم و بازی آن چنان برای من با ارزش است، كه مسبب گزیده كاری‌ام در بازیگری هم شده است.

گزیده‌ای از حرف‌های پدر شهنام شهابی

 من متولد شیراز هستم، در رشته دندان‌پزشكی تحصیل كرده‌ام و 40 سالی است كه در این زمینه فعالیت می‌كنم. از كودكی تا به امروز، زندگی‌ام را مانند شطرنج انجام دادم، تا متكی به دیگران نباشم.

 شهنام، پسری محجوب و دوست‌داشتنی است كه من با تمام وجود او را دوست دارم و از زمان كودكی كه وارد این عرصه شد، تا به الان، دوستان و آشنایان، پیگیر كارهای او هستند و با من تماس‌های فراوانی می‌گیرند.

 هنر و بازیگری در وجود شهنام همیشه بوده و هست و اطمینان دارم حضورش در سریال پنج كیلومتر تا بهشت بی‌ثمر نخواهد بود و تضمینی برای آینده‌اش می‌باشد.

 به عقیده من، پدر و مادرها باید به فرزندانشان محبت حقیقی داشته باشند، نه مجازی، چون محبت واقعی است كه رشد فرزندان را فراهم می‌كند.

 چندین سال پیش برای دیدن فیلم «ابراهیم خلیل‌ا...» به سینما رفته بودم كه بازی خوب شهنام تاثیر زیادی بر من گذاشت، تا جایی كه اشك من جاری شد و برای قدردانی و تشویق او همان جا در سینما یك سكه به پسرم هدیه دادم.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 163
  • باردید دیروز : 12
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 221
  • بازدید ماه : 1,061
  • بازدید سال : 1,856
  • بازدید کلی : 9,938