loading...
پاتوق تفریحی وسرگرمی ::پارسی فان::
حسن بازدید : 13 شنبه 29 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

این دختر ، اگر موهایش را شانه کند ،می میرد

به گزارش سرویس دانش و فناوری برنا، مگان استیوارت دختر 13 ساله اسکاتلندی است که از یک بیماری نادر رنج می‌برد.وی در صورتی که بر اثر برخورد با اجسامی که دارای الکتریسیته ساکن هستند تکان سخت بخورد، مغزش از کار می‌افتد!

بر اساس گزارش ایژیا وان، این بیماری سندروم شانه کردن مو نام دارد و فقط 2 نفر در جهان به آن مبتلا هستند. در این بیماری کوچک‌ترین تکان الکتریسیته ساکن خطر مرگ را بدنبال دارد.

به گزارش برنا ؛چند سال قبل زمانی که مادر مگان درحال شانه کردن موهای دخترش بود، یک وضعیت غیر عادی در دخترک روی داد. در واقع، تماس ناگهانی شانه با موهای مگان سبب تشنج و بی‌رنگ شدن لب‌هایش شد.مگان به علت این بیماری که هنوز پزشکان در مورد آن به نتیجه‌ای نرسیده‌اند، قادر به انجام مواردی چون لمس بادکنک، پوشیدن لباس‌های پلی استریل و راه رفتن با جوراب بر روی فرش ضخیم به دلیل تولید جریان الکتریسیته ساکن نیست./برنا

حسن بازدید : 18 شنبه 29 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

كشف رودخانه‌ای عظیم در زیر جنگل‌های آمازون

رصدخانه ملی برزیل در بیانیه‌ای اعلام كرد: این رودخانه زیرزمینی "Hamza" نام گرفته و در واقع یكی از دو سیستم مجزای فاضلابی طبیعی برای جنگل‌های بارانی در این منطقه وسیع محسوب می‌شود.

متخصصان برزیلی یك رودخانه زیرزمینی به طول تقریبا 4 هزار متر را در عمق حدود 3900 متری زیر زمین‌های برزیل كشف كرده‌اند كه از غرب به شرق این كشور جریان دارد و مانند یك كانال آبی عظیم و طبیعی عمل می‌كند.

به گزارش ایسنا رصدخانه ملی برزیل در بیانیه‌ای اعلام كرد: این رودخانه زیرزمینی "Hamza" نام گرفته و در واقع یكی از دو سیستم مجزای فاضلابی طبیعی برای جنگل‌های بارانی در این منطقه وسیع محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این دانشمندان با مطالعه روی 241 چاه حفر شده توسط یك شركت بزرگ نفتی داخلی به این نتیجه دست یافته‌اند.

این منطقه همچنین رودخانه دیگری دارد كه همین مسیر را طی می‌كند اما دو رودخانه با هم تفاوت‌هایی دارند. برای مثال رودخانه زیرزمینی با سرعت پایین‌تری در جریان است و به آب‌های اقیانوسی در اعماق زمین می‌ریزد./ایسنا

حسن بازدید : 14 شنبه 29 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

گلوله ای كه همسفر ۳۰ ساله مرد است

مردی ساكن ایالت تگزاس علی رغم وجود گلوله ای در سرش همچنان زنده مانده است.جیم ساندرز» در ۲۴ آگوست ۱۹۸۱ مورد اصابت این گلوله قرار گرفت.

این گلوله در موقعیت حساسی بین دو عصب بینایی و دو نیم كره مغزش قرار دارد و به همین دلیل پزشكان قادر به خارج كردن آن نیستند.

همسر سابق «جیم» هنگامی كه در خواب بوده است، به او تیراندازی كرد تا او را بكشد و پلیس او را به جرم اقدام به قتل دستگیر و به ۲۰ سال حبس محكوم كرد.

به گزارش ایسنا، «جیم» با وجود تمام مشكلاتی كه دارد، زنده مانده است./خبرگزاری ایسنا

حسن بازدید : 16 شنبه 29 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
درازگوش ترین سگ دنیا ركورد گینس را شكست

اسم درازگوش ترین سگ زنده دنیا در كتاب ركوردهای گینس ثبت شد.

این سگ سیاه شكاری عنوان «درازگوش ترین سگ دنیا» را به خود اختصاص دابه گزارش روزنامه دنورپست، گوش چپ این سگ ۳۱ سانتیمتر و گوش راستش ۳۴ سانتیمتر است.

ركورد پیشین این عنوان متعلق به سگ دیگری با نام «تیگر» با گوش های ۳۴ متری بود.به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس تیگر سال ۲۰۰۹ فوت كرده است...../ ایسنا 

حسن بازدید : 16 شنبه 29 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

گوزن شکمو بالای درخت سیب گرفتار شد!

یک راس گوزن از نوع الک در استکهلم سوئد به شکل عجیبی از درخت سیب بالا رفت و مقدار زیادی سیب خورد اما برای بازگشت به زمین راهی نیافت و میان شاخه های درخت گرفتار شد.نیروهای امداد در سوئد مجبور شدند به کمک گوزنی بروند که در میان شاخه های درخت سیب گیر افتاده بود.به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، یک راس گوزن از نوع الک در استکهلم سوئد به شکل عجیبی از درخت سیب بالا رفت و مقدار زیادی سیب خورد اما برای بازگشت به زمین راهی نیافت و میان شاخه های درخت گرفتار شد. یک شهروند سوئدی گفت سه شنبه شب صدایی را از باغچه همسایه شنید و زمانی که به انجا رفت با کمال تعجب یک راس گوزن گرفتار شده را بالای درخت سیب مشاهده کرد.وی گفت به نظر می رسید که گوزن به علت خوردن سیب های تخمیر شده مسموم شده است. پر جانسون و نیروهای امداد بعد از بریدن شاخه های درخت سیب توانستند این گوزن را از بالای درخت به پایین بیاورند./واحد مرکزی خبر

حسن بازدید : 17 شنبه 29 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

اورانگوتان سیگاری مجبور به ترك شد

مسئولان باغ وحشی در مالزی دادن سیگار به اورانگوتان را ممنوع كردند.بازدیدكنندگان باغ وحش به این اورانگوتان كه «شرلی» نام دارد سیگار می دادند.

احمد مسئول باغ وحش گفت كه شرلی به تقلید از افرادی كه پیرامون او هستند و سیگار می كشند، به این كار عادت كرده است.

بازدیدكنندگان باغ وحش بدون توجه به هشدارهای داده شده، سیگار روشن را داخل قفس این اورانگوتان می انداختند.

به گزارش آسوشیتدپرس به نظر نمی آید: شرلی به سیگار كشیدن اعتیاد پیدا كرده باشد./خبرگزاری ایسنا

حسن بازدید : 19 شنبه 29 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

بلندترین ناخن جهان

زنی در ایالت «لاس وگاس» با داشتن ناخن ۶ متری ركورد بلندترین ناخن را به خود اختصاص داد.

این زن ۴۵ ساله مدت ۱۸ سال است كه ناخن انگشت های دستش را كوتاه نكرده است.«والتن» گفت كه برای بلندشدن ناخن هایش ویتامین خاصی مصرف نكرده و رژیم خاصی نیز نگرفته است.به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس ناخن های دست چپ والتن سه متر و دست راستش نزدیك به سه متر است.به گزارش ایسنا، ركورد پیشین بلندترین ناخن جهان متعلق به «لی ردموند» با ۸ متر بوده كه وی سال ۲۰۰۹ در سانحه رانندگی فوت كرده است./خبرگزاری ایسنا

حسن بازدید : 25 شنبه 29 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

زندگی تارزان ۱۶ ساله در جنگل

پسری در برلین ادعا كرده است كه حدود پنج سال است به همراه پدرش در جنگل زندگی می كند.این پسر كه « ری» نام دارد، گفت كه پنج سال پیش پس از فوت مادرش برای زندگی به همراه پدرش به جنگل آمدند.به گفته پلیس این پسر به راحتی انگلیسی صحبت می كند اما نمی تواند به خوبی آلمانی صحبت كند.وی به پلیس گفت كه دو هفته پیش، پدرش نیز فوت كرد پس از دو هفته پیاده روی به برلین رسید.به گزارش ایسنا به نقل از شبكه خبری فاكس نیوز پلیس كه هنوز از صحت گفته های او مطمئن نیست، در حال پیگیری های بیشتر است./خبرگزاری ایسنا

حسن بازدید : 13 شنبه 29 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

گنده ترین پیاز دنیا

پیتر گلیزبروک باغبان انگلیسی نامش در کتاب رکورد داران گینس ثبت شد.

وی را در کنار پیاز ۸ کیلو و ۱۵۰ گرمی خود در نمایشگاه گل و گیاه هروگیت انگلیس می بینید که به محصول خود مفتخر است.

نام وی بعنوان پدید آورنده بزرگترین پیاز جهان در گینس کتاب سال ۲۰۱۲ رکوردداران یاد شده است.

حسن بازدید : 12 شنبه 29 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

گوسفند تلفنی

این گله ای که میبینید، گوسفند هایی هستند که از سیم تلفن و از تلفن های قدیمی درست شده اند.مسئولین موزه فرانکفورت با این ایده جدید و جذاب توانستند افراد زیادی را به این موزه بیاورند.

تعداد صفحات : 40

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 355
  • باردید دیروز : 12
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 413
  • بازدید ماه : 1,253
  • بازدید سال : 2,048
  • بازدید کلی : 10,130